Általános Szerződési Feltételek

Az heracleslabs.hu internetes áruház

I. Bevezető rendelkezések és fogalommeghatározások

1.1.Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) szabályozzák a jogviszonyokat a következők között:

Cégnév: ClockWork s. r. o.
Székhely: Kossuthova 42, 943 01 Párkány, Szlovák Köztársaság

Bejegyezve a Nitrai Járásbíróság Kereskedelmi Nyilvántartásában, Sro Részleg, Bejegyzés száma 55231/N
ICO: 54042381

DIČ: 2121562663
EUR IBAN: SK58 8330 0000 0021 0203 8519
HUF IBAN: SK86 8330 0000 0029 0291 5217

Az Eladó nem ÁFA-fizető

(a továbbiakban „Eladó” vagy „Kereskedő”) és minden olyan személy között, aki az Eladó weboldalán kínált áruk vagy szolgáltatások vevője, és aki a fogyasztó szerepében lép fel ezen Általános Szerződési Feltételek és a vonatkozó törvények, különösen a 2014. évi 102. számú, a fogyasztóvédelemről szóló törvény, amely a távollévők között kötött szerződésekre vagy az Eladó helyiségein kívül kötött szerződésekre vonatkozik, a módosított 250/2007. számú fogyasztóvédelmi törvény, a 22/2004. számú elektronikus kereskedelmi törvény, a módosított 40/1964. számú Polgári Törvénykönyv, valamint a módosított 250/2007. számú fogyasztóvédelmi törvény keretei között.

1.1.1. Az Eladó e-mail és telefonos elérhetősége:

E-mail: info@heracleslabs.hu

Tel. szám: +421 949 737 766

1.1.2. Az Eladó javasolja a fogyasztóknak, hogy az indoklás nélküli elállási jogukat a következő címen gyakorolják:

ClockWork s. r. o., Kossuthova 42, 943 01 Párkány, Szlovák Köztársaság

1.2. Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a jogviszonyokat a Fogyasztó és az Eladó között.

1.3. Az Internetes áruház fogalom azonos az Elektronikus kereskedelem és a Weboldal fogalmával.

1.4. A Vevő minden olyan személy (természetes vagy jogi személy), aki megrendelést adott le, különösen az Eladó weboldalán keresztül, vagy más távközlési eszközök használatával.

1.5. A Fogyasztó olyan Vevő, aki természetes személy, és aki a Weboldalon keresztül kötött adásvételi szerződés során nem a saját üzleti tevékenysége keretében jár el.

1.6. A Vevőkkel kötött szerződéses jogviszonyokra (és az ebből származó egyéb jogviszonyokra) vonatkozó rendelkezések, akik nem fogyasztói minőségben járnak el, a módosított 1991. évi 513. számú Kereskedelmi Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak.

1.7. A távollévők között kötött szerződés olyan szerződés, amelyet az Eladó és a fogyasztó kizárólag egy vagy több távközlési eszköz használatával kötöttek és kötnek meg, az Eladó és a fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte nélkül, különösen a weboldal használatával vagy más távközlési eszközökkel.

1.8. Az Adásvételi szerződés magában foglalja a termékekre vonatkozó adásvételi szerződést és a szolgáltatásnyújtási szerződést, az ezekben a Szerződési Feltételekben megadott értelmezés szerint.

1.9. A Termékek (a továbbiakban „Áruk” vagy „Termékek”) olyan áruk vagy szolgáltatások, amelyek eladásra vannak szánva és egyben az Eladó weboldalán vannak közzétéve.

1.10. Az Eladó egyben az elektronikus rendszer üzemeltetője is, amelyen keresztül a weboldalt üzemelteti.

II. Termék rendelése – adásvételi szerződés megkötése

2.1. A Vevő által az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó javaslat a termékek rendelésének elküldése, különösen az Eladó weboldalának használatával vagy más távközlési eszközökön keresztül.

2.2. Az adásvételi szerződés megkötése a Vevő és az Eladó között azzal a pillanattal jön létre, amikor a Vevő részére visszaigazolást küldenek a Vevő által az ÁSZF 2.1. pontja értelmében leadott rendelés elfogadásáról (elektronikusan a Vevő által megadott e-mail címre, amelyet a rendelés során választott ki a Vevő).

2.3. Az adásvételi szerződés határozott időre jön létre, és különösen az Eladó és a Vevő minden kötelezettségének teljesítésével szűnik meg.

2.3.1. Az adásvételi szerződés egyéb, a Szlovák Köztársaság jogrendje által meghatározott esetekben is megszűnhet, különösen a felek megállapodása, a fogyasztó részéről történő elállás és hasonló esetek során.

2.4. Az Eladó tájékoztatja a Vevőt, hogy a Vevő által történő termékek megrendelése esetén a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár a Vevő számára, mégpedig a Vevő által választott fizetési módon.

III. Vételár és fizetési feltételek

3.1. Az Eladó Weboldalán keresztül megrendelt áruk és szolgáltatások ára (a továbbiakban „vételár”) külön-külön van feltüntetve minden termék esetében, és a Vevő által a rendelés létrehozásának pillanatában érvényes.

3.2. Az alapértelmezett fizetőeszköz az euró.

3.3. A Weboldalon feltüntetett áruk vagy szolgáltatások vételára az áruk vagy szolgáltatások teljes ára, beleértve minden adót, és világosan meg van jelölve az Eladó Weboldalán.

3.3.1. A termékek vagy szolgáltatások vételára nem tartalmazza a szállítási költségeket, valamint a termékek szállításával kapcsolatos egyéb költségeket.

IV. Fizetési módok

4.1. Az Eladó Weboldalán található áruk és szolgáltatások fizetése az alábbi módokon történhet:

4.1.1. utánvétes fizetés – díj 0 euró

4.1.2. online fizetés a Barion fizetési kapun keresztül – díj 0 euró

  • A kártyás fizetések a Barion rendszeren keresztül valósulnak meg. A kártyaadatai nem kerülnek a kereskedőhöz. A Barion Payment Zrt szolgáltató a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt áll, engedélyszáma: H-EN-I-1064/2013.

4.1.3. befizetés vagy átutalás az Eladó bankszámlájára – díj 0 euró

V. Termékek szállítása

5.1. Abban az esetben, ha a Vevő utánvétes fizetési módot választott a rendeléshez, az Eladó köteles teljesíteni a megrendelést, és legkésőbb a 30 napos határidőn belül szállítani a termékeket a Vevőnek, a vételi szerződés megkötésének napjától számítva, az ezen ÁSZF 2.2. pontja szerint.

5.1.1. Ha a Vevő a rendeléshez más fizetési módot választott, mint az utánvétes fizetés, az Eladó köteles teljesíteni a megrendelést, és legkésőbb 30 napon belül szállítani a termékeket a vételi szerződés megkötésének napjától számítva, az ezen ÁSZF 2.2. pontja szerint és a rendelés teljes árának megfizetésétől számítva. Abban az esetben, ha mindkét feltétel teljesült a jelen ÁSZF 5.1.1. pontja szerint (azaz a vételi szerződés megkötése és a rendelés teljes árának megfizetése az Eladónak), az Eladó köteles legkésőbb 30 napon belül szállítani a termékeket a két feltétel teljesítésének napjától számítva.

A szokásos időszak, amikor az Eladó a termékeket szállítja, 1 munkanap a vételi szerződés megkötésének napjától vagy 1 munkanap a rendelés teljes árának megfizetésétől számítva.

5.2. A megrendelt termék szállítási helye a Vevő által a megrendelésben megadott cím.

5.3. Az Eladó a terméket saját eszközeivel szállítja a Vevőnek (vagy a Vevő által meghatalmazott személynek), vagy harmadik fél (szállítmányozó és futár cégek) közreműködésével.

5.4. A termék átvétele a Vevő által (vagy a Vevő által meghatalmazott személy által) történő átvétellel valósul meg.

5.5. Az Eladó elküldheti a Vevőnek azonnal elérhető árukat, és a megrendelés fennmaradó részét később, az ezen ÁSZF szerinti szállítási időszaknak megfelelően szállítja, feltéve, hogy az Eladó ezen intézkedése miatt a Vevőnek nem keletkeznek többletköltségek, és csak abban az esetben, ha a Vevő beleegyezik.

5.6. Az Eladó köteles a Vevőnek az árukat a megrendelt mennyiségben és minőségben szállítani, az adóügyi dokumentumokkal, amelyek a megrendeléshez kapcsolódnak, és egyéb dokumentumokkal, ha vannak, és jellemzőek az adott termékekre vagy szolgáltatásokra.

VI. A termék átvétele

6.1. A termék sérülésének veszélye és a termék káráért való felelősség csak a Vevő általi szabályszerű átvétellel száll át a Vevőre, függetlenül attól, hogy a Vevő személyesen veszi át a terméket, vagy meghatalmazott / felhatalmazott harmadik fél révén. Az Eladó azt javasolja a Vevőnek, hogy az átvételkor ellenőrizze a rendelést.

6.2. A tulajdonjog a termékekre a termékek Vevő általi átvételével száll át a Vevőre a Vevő által megadott szállítási helyen.

6.3. Az Eladó jogosult a Vevőtől a rendelés árának szabályszerű és időben történő megfizetésére a leszállított árukért.

VII. Szállítási módok – termékek szállítási módjai és költségei

7.1. A megrendelt termékek szállítási módjai és költségei:

7.1.1. Szállítási módok:

7.1.1.1. DPD futárszolgálat

7.1.1.2. Futárszolgálat PACKETA

7.1.1.3. Átvételi pont Packeta

7.1.2. Szállítási díjak:

7.1.2.1. A szállítás díja Futárszolgálat DPD esetén – 4,50 Eur

7.1.2.2. A szállítás díja Futárszolgálat PACKETA esetén – 4,50 Eur

7.1.2.3. A szállítás díja Átvételi pont Packeta esetén – 2,70 Eur

VIII. A Vásárló indoklás nélküli elállása az adásvételi szerződéstől

8.1. Amennyiben az Eladó megfelelően és időben tájékoztatta a fogyasztót a szerződéstől való elállási jogról a 102/2014. számú törvény 3. § (1) bekezdés h) pontja szerint, a fogyasztónak jogában áll indokolás nélkül elállni a távollévők között kötött szerződéstől, vagy az Eladó üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől a következő időpontoktól számított 14 napon belül:

a) az áru átvételétől a jelen ÁSZF 8.1.1. pontja szerint azokban a szerződésekben, amelyek tárgya az áru eladása,

b) a szolgáltatási szerződés megkötésétől vagy

c) az elektronikus tartalom szolgáltatási szerződés megkötésétől, amelyet nem fizikai adathordozón nyújtanak.

8.1.1. Az áru átvételének időpontja az a pillanat, amikor a fogyasztó vagy az általa meghatározott harmadik fél, a fuvarozó kivételével, minden részt átvett a megrendelt áruból, vagy ha

a) a fogyasztó által egy rendelésben megrendelt árukat külön szállítják, az utoljára szállított áru átvételének időpontja,

b) az áru több részből vagy darabból áll, az utolsó rész vagy darab átvételének időpontja,

c) az áru ismétlődő szállítása esetén, az első szállított áru átvételének időpontja.

8.1.2. Ha az Eladó a fogyasztót a 102/2014. számú törvény 3. § (1) bekezdés h) pontja szerinti információkat utólagosan, legkésőbb a jelen ÁSZF 8.1. és következő pontjaiban meghatározott elállási határidő kezdetétől számított 12 hónapon belül biztosítja, az elállási határidő az információs kötelezettség későbbi teljesítése után 14 nappal jár le.

8.1.3. Ha az Eladó a fogyasztót a 102/2014. számú törvény 3. § (1) bekezdés h) pontja szerinti információkat sem a jelen ÁSZF 8.1.2. pontja szerint meghatározott határidőn belül nem biztosította, az elállási határidő a jelen ÁSZF 8.1. és következő pontjaiban meghatározott határidő kezdetétől számított 12 hónap és 14 nap után jár le.

8.1.4. A fogyasztó a szerződés tárgyát képező áru szállítása előtt is elállhat a szerződéstől.

8.2. A fogyasztó köteles az elállás napjától számított 14 napon belül az árut visszaküldeni vagy átadni az Eladónak, vagy az Eladó által az áru átvételére kijelölt személynek. Ez nem érvényes, ha az Eladó felajánlja, hogy az árut személyesen vagy megbízott személyén keresztül veszi át. Az első mondat szerinti határidő megtartottnak tekinthető, ha az áru legkésőbb a határidő utolsó napján lett átadva a fuvarozónak. (102/2014. sz. törvény 10. § (1) bekezdés)

8.3. A fogyasztó köteles, ha e jogát gyakorolni kívánja, az elállásról legkésőbb a megadott határidő utolsó napján értesíteni az Eladót. Az elállási határidő betartottnak tekinthető, ha az elállási nyilatkozat legkésőbb a határidő utolsó napján elküldésre került az Eladónak az Eladó címére. Ezt a jogot a fogyasztó az Eladó bármely telephelyén is gyakorolhatja.

8.4. A fogyasztó az elállási jogát írásban vagy más tartós adathordozón közölheti az eladóval; ha a szerződést szóban kötötték meg, elegendő bármilyen egyértelműen megfogalmazott nyilatkozat, amely a fogyasztó szándékát kifejezi, hogy eláll a szerződéstől (a továbbiakban: „elállási nyilatkozat“).

8.4.1. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, minden kapcsolódó kiegészítő szerződés megszűnik kezdetétől fogva, amely a szerződéshez kapcsolódik, amelytől a fogyasztó elállt. A fogyasztótól nem lehet követelni semmilyen költséget vagy egyéb fizetést a kiegészítő szerződés megszüntetésével kapcsolatban, kivéve a 102/2014 Z. z. törvény 9. § (3) és 10. § (3) bekezdése szerinti költségek és fizetések megtérítését, valamint a szolgáltatás díját, ha a szerződés tárgya a szolgáltatás teljes körű nyújtása és a szolgáltatás teljes körű nyújtására sor került.

8.5. A szerződéstől való elállás esetén a szerződő felek kötelesek visszatéríteni egymásnak a nyújtott teljesítéseket. A fogyasztó csak az áru értékcsökkenéséért felel, amely az áru tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségesnél több kezeléssel keletkezett. A fogyasztó nem felel az áru értékcsökkenéséért, ha az eladó nem teljesítette a tájékoztatási kötelezettségét a fogyasztó szerződéstől való elállási jogáról a 102/2014 Z. z. törvény 3. § (1) h) pontja szerint.

8.6. A fogyasztó indokolás nélkül elállhat a vásárlási szerződéstől az elállási nyilatkozat űrlapjának kitöltésével. Az említett űrlap szabadon elérhető a Kereskedő weboldalán.

8.7. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől a 102/2014 Z. z. törvény szerint, viseli az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket a Kereskedőnek a 10. § (3) bekezdése szerint, és ha távollevők között kötött szerződéstől áll el, azokat az áruk visszaszolgáltatásának költségeit is, amelyeket postai úton nem lehet visszaszolgáltatni annak jellegéből adódóan. Ez nem vonatkozik, ha a Kereskedő beleegyezett abba, hogy ezeket ő viseli, vagy ha nem teljesítette az információs kötelezettségét a 102/2014 Z. z. törvény 3. § (1) i) pontja szerint.

8.8. A Kereskedő köteles indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak az összes fizetést, amit tőle a szerződés alapján vagy kapcsolatban vele fogadott el, beleértve a szállítás, kiszállítás és postaköltségeket, valamint más költségeket és díjakat; ez nem érinti a 102/2014 Z. z. törvény 8. § (5) bekezdésének rendelkezéseit.

8.9. A 102/2014 Z. z. törvény 9. § (3) bekezdése szerint a Kereskedő nem köteles megtéríteni a fogyasztónak az extra költségeket, ha a fogyasztó kifejezetten más szállítási módot választott, mint amit a Kereskedő legolcsóbb általános szállítási módként kínál. Extra költségek alatt azt értjük, amelyek a fogyasztó által választott szállítás és a Kereskedő által kínált legolcsóbb általános szállítási mód költségei közötti különbség.

8.10. Az elállás esetén a Kereskedő javasolja a termékek ajánlott küldését. A Kereskedő nem javasolja a termékek utánvétellel történő küldését, amelyet a Kereskedő nem fogad el.

8.11. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, csak a termék visszaküldésének költségeit viseli a Kereskedőnek vagy a Kereskedő által felhatalmazott személynek. Ez nem érvényes, ha a Kereskedő beleegyezett abba, hogy ő viseli ezeket a költségeket, vagy ha nem teljesítette az információs kötelezettségét a fogyasztó szerződéstől való elállási jogáról a 102/2014 Z. z. törvény 3. § (1) i) pontja szerint.

8.12. A 102/2014 Z. z. törvény 1., 3-5. bekezdéseiben és a 9. § (3) bekezdésében meghatározott kötelezettségeken kívül a fogyasztó elállási jogának érvényesítése nem vezethet újabb költségek vagy egyéb kötelezettségek felmerüléséhez a fogyasztó részére.

8.13. A szerződéstől való elállási jog nem alkalmazható azokra a termékekre és szolgáltatásokra, amelyek a 102/2014 Z. z. törvény 7. § (6) bekezdése a)–l) pontjaiban meghatározottak szerint vannak kizárva.

Konkrétan:

a) A szolgáltatás nyújtása, ha annak nyújtása a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy rendesen tájékoztatták arról, hogy ezzel az egyetértéssel elveszti az elállási jogát a szolgáltatás teljes körű nyújtása után, és ha a szolgáltatás teljes körű nyújtására sor került.

b) Áru értékesítése vagy szolgáltatás nyújtása, amelynek ára a pénzpiaci árfolyamok változásától függ, amelyre a szerződéstől való elállási határidő alatt sor kerülhet.

c) A fogyasztó egyedi igényei szerint készült áru értékesítése, egyedi méretre gyártott áru vagy kifejezetten egy fogyasztó számára tervezett áru.

d) Gyorsan romló vagy romlandó áru értékesítése.

e) Védőcsomagolásban értékesített áru értékesítése, amelyet egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni, és amelynek védőcsomagolása szállítás után sérült meg.

f) Az áru olyan jellegű értékesítése, amely szállítás után elválaszthatatlanul összekeveredik más áruval.

g) Az alkoholos italok értékesítése, amelyek ára a szerződéskötéskor megállapodott, és amelyek szállítása legkorábban 30 nappal később lehetséges, és az ár a piaci árfolyamok változásától függ, amelyre a Kereskedő nem tudott hatással lenni.

h) Sürgős javítási vagy karbantartási munkák, amelyeket a fogyasztó kifejezetten kért a Kereskedőtől; ez nem vonatkozik olyan szolgáltatási szerződésekre és olyan áruértékesítési szerződésekre, amelyek más árucikkek értékesítésére szolgálnak, mint a szükséges pótalkatrészek az adott javításhoz vagy karbantartáshoz, ha azokat a Kereskedő a fogyasztónál tett látogatás során és a fogyasztó előzetesen nem rendelte meg.

i) Hang- és képfelvételek, hang- és képfelvétel-megjelenítések vagy számítógépes szoftver értékesítése védőcsomagolásban, ha a fogyasztó kibontotta ezt a csomagolást.

j) Periodikus sajtótermékek értékesítése, kivéve a előfizetés alapján történő értékesítést, és könyvek értékesítése, amelyeket védőcsomagolás nélkül szállítottak.

k) Szálláshely-szolgáltatások nyújtása más célra, mint lakhatás céljára, áru szállítása, autóbérlés, étkezési szolgáltatás nyújtása vagy a szabadidős tevékenységekkel összefüggő szolgáltatások nyújtása, amelyeket a Kereskedő vállal a megállapított időpontban vagy határidőn belül.

l) Elektronikus tartalom szolgáltatása más formában, mint anyagi adathordozón, ha a szolgáltatás nyújtása a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy rendesen tájékoztatták arról, hogy ezzel az egyetértéssel elveszti az elállási jogát a szerződésről.

8.14. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a Kereskedő köteles ugyanolyan formában visszatéríteni a fogyasztó által megfizetett pénzügyi eszközöket, ahogyan azokat a fogyasztótól megkapta. A pénzügyi eszközök visszatérítésének formáját csak a fogyasztó beleegyezésével lehet megváltoztatni.

8.15. Ha a fogyasztó eláll a termék értékesítésére irányuló szerződéstől, a Kereskedő nem köteles visszatéríteni a fogyasztó által teljesített fizetéseket a 102/2014. Z. z. törvény 9. § (1) bekezdése szerint, mielőtt a terméket átadnák neki, vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja visszaküldésüket a Kereskedőnek, kivéve, ha a Kereskedő javasolja, hogy személyesen vagy általa felhatalmazott személyen keresztül veszi át a terméket.

8.16. Ha a fogyasztó eláll a szolgáltatásokra irányuló szerződéstől, és a szolgáltatás nyújtását még meg sem kezdték, és a fogyasztó kifejezett beleegyezést adott a 102/2014. Z. z. törvény 4. § (6) bekezdése szerint érvényes, a fogyasztó csak a ténylegesen nyújtott szolgáltatásért köteles fizetni a szerződéstől való elállásról szóló értesítés napjáig. A ténylegesen nyújtott szolgáltatás árát arányosan kell kiszámítani a szerződésben meghatározott teljes ár alapján. Ha a szerződésben meghatározott teljes ár túlárazott, a ténylegesen nyújtott szolgáltatás piaci áron kerül kiszámításra.

8.17. A fogyasztónak nem kell fizetnie

8.17.1. Az elállási határidő alatt nyújtott szolgáltatásokért, függetlenül attól, hogy mekkora mértékben nyújtották őket:

8.17.1.1. Ha a Kereskedő nem adott megfelelő tájékoztatást a fogyasztónak a 102/2014. Z. z. törvény 3. § (1) h) vagy j) pontja szerint.

8.17.1.2. Ha a fogyasztó nem adott hozzájárulást a szolgáltatás nyújtásának megkezdéséhez a 102/2014. Z. z. törvény 4. § (6) szerint.

8.17.2. Az elektronikus tartalom teljes vagy részleges nyújtásáért, amely nem hordozón érkezik:

8.17.2.1. Ha a fogyasztó nem adott hozzájárulást az elektronikus tartalom nyújtásának megkezdéséhez a 102/2014. Z. z. törvény 4. § (8) szerint.

8.17.2.2. Ha a fogyasztó nem nyilatkozott arról, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy az első pont szerinti beleegyezésével elveszti az elállási jogát, vagy

8.17.2.3. Ha a Kereskedő nem adott igazolást a fogyasztónak a 102/2014. Z. z. törvény 6. § (1) vagy (2) b) pontja szerint.

8.18. Ha a Kereskedő olyan szerződés alapján szállított terméket a fogyasztó lakásába, amelyet a Kereskedő üzleti helyiségein kívül kötöttek meg, és a termék jellege miatt nem lehetséges a termék visszaküldése postai úton, a Kereskedő köteles a terméket saját költségén visszaszerezni a 102/2014. Z. z. törvény 9. § (1) bekezdésének megfelelő határidőn belül.

8.19. A Kereskedő tájékoztatja a Vásárlót, hogy ha szolgáltatásokra vonatkozó szerződés alapján a szolgáltatás nyújtását az elállási határidő lejárta előtt kell elkezdeni, vagy ha a Vásárló a szolgáltatás nyújtását az elállási határidő lejárta előtt kéri:

8.19.1. A Vásárló a szolgáltatás teljes körű nyújtása után elveszíti az elállási jogát a szerződésről a szolgáltatás megkezdésére vonatkozó beleegyezésével.

8.19.2. A Kereskedőnek a Vásárló előzetes beleegyezésével rendelkeznie kell a szolgáltatás megkezdése előtti szolgáltatásokról és a Vásárló megfelelő tájékoztatásáról a jelen VOP 8.19.1 pontjában.

IX. Alternatív vitarendezés

9.1. Ha a fogyasztó elégedetlen azzal, ahogyan a Kereskedő kezelte a reklamációját, vagy úgy véli, hogy a Kereskedő megsértette jogait, a Vásárló jogosult a Kereskedőhöz fordulni a helyesbítés kérelmével. Ha a Kereskedő a fogyasztó kérelmére a fent említett módon elutasító választ ad, vagy 30 napon belül nem válaszol a kérelem kézbesítésétől számított naptári napig, a fogyasztó jogosult kérelmet benyújtani a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről szóló 391/2015 Z.z. törvény 12. §-a szerint. Az alternatív jogvitarendezésre a Kereskedővel kapcsolatos fogyasztói jogviták esetén illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (kapcsolatot itt talál: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), vagy más, az Alternatív Jogvitarendezési Szervezetek jegyzékében szereplő jogosult jogi személy, amelyet a Szlovák Közgazdasági Minisztérium nyilvántartásában vezetnek (a lista elérhető itt: http://www.mhsr.sk/, vagy közvetlenül a következő oldalon: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).

A Vásárló jogosult választani, hogy melyik fent említett alternatív jogvitarendezési szervhez fordul. A Vásárló a fogyasztói jogviták alternatív rendezésére vonatkozó javaslatát az online jogvitarendezési platformon keresztül is benyújthatja, amely elérhető a következő weboldalon: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, vagy közvetlenül az internetes oldalon: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Az alternatív jogvitarendezés kizárólag azon Vásárlók számára érhető el, akik a szerződés megkötése és teljesítése során fogyasztóként léptek fel. Az alternatív jogvitarendezés csak a fogyasztó és a Kereskedő közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy azt érintő jogvitákra vonatkozik. Az alternatív jogvitarendezés csak távollévő szerződésekre vonatkozik. Az alternatív jogvitarendezési szerv elutasíthatja a kérelmet, ha a jogvitának mérhető értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az ARS szervezet a fogyasztótól legfeljebb 5 eurós DPH-val terhelt díjat kérhet a jogvitarendezés elindításáért.

Minden további információ az alternatív jogvitarendezésről a Kereskedő és a Vásárló – fogyasztó közötti, Vásárlói Szerződés vagy ahhoz kapcsolódó, Vásárlói Szerződésekkel kapcsolatos jogvitákból eredő – további információi megtalálhatók a Szlovák Közgazdasági Minisztérium weboldalán www.mhsr.sk, valamint a 391/2015 Z.z. törvényben az alternatív jogvitarendezésről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről.

X. Felügyeleti szerv

10.1. A fogyasztóvédelmi jogszabályok betartásának felügyeletét végző hatóság:

A Szlovák Kereskedelmi Felügyeleti Hivatal

Székhely: Nitra, Nyitrai kerület

Staničná utca 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1

Felügyeleti osztály

Telefonszám: 037/772 02 16

Faxszám: 037/772 00 24

Email: nr@soi.sk

Az ügyintézés webes elérhetősége: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

10.2. A Vásárló panaszait vagy beadványait közvetlenül a Kereskedőhöz is címzheti, a jelen VOP 1.1.2. pontjában megadott címre. A Kereskedő továbbá javasolja a Vásárlóknak, hogy panaszaikat és beadványaikat (az ügyintézés gyorsítása érdekében) közvetlenül a Kereskedő email címére küldjék: info@heracleslabs.hu

Minden panaszt vagy beadványt, amelyet a Kereskedő megkap, és amelyről a Kereskedő 10 munkanapon belül értesíti a Vásárlót ugyanazon módon, ahogy a Vásárló a panaszt vagy beadványt a Kereskedőhöz megküldte.

XI. Kiegészítő rendelkezések

11.1. A fogyasztó a 102/2014 Z. z. törvény 10. § (2) bekezdése értelmében jogosult visszaküldeni a terméket, amelyet értékesítési akció keretében szerzett meg, vagy ami kapcsolatban állt egy ilyen akcióval, és elutasítani a Kereskedőtől, amíg a Kereskedő vissza nem fizeti a fogyasztónak az árut vagy szolgáltatást megelőző árat vagy előlegét.

Az értékesítési akció olyan esemény, amely meghívó alapján vagy más fogyasztói meghívón vagy információn alapul, és amelynek célja különösen a termék értékesítése vagy szolgáltatás nyújtása, és amely alatt vagy 15 munkanapon belül kerül sor szerződés megkötésére a fogyasztóval.

11.2. A Kereskedő nem köt szerződést vagy nem hajt végre vásárlást, közvetítést vagy szállítást alkoholos italok /termékek/, dohánytermékek és egyéb termékek értékesítésére személyek (Vásárlók) részére, akik a vásárlási szerződés megkötésének időpontjában nem érték el a 18. életévüket, és akik részére 18 év alattiaknak történő értékesítés tilos, a Szlovák Köztársaság érvényes és hatályos jogszabályai szerint. Ezen túlmenően a Kereskedő megvizsgálja a Vásárló 18. életév betöltésének feltételét a Vásárló személyazonosító igazolványának /személyi igazolvány, vagy útlevél/ életkor ellenőrzésével a Vásárló rendelésének átadásakor. Ezt a Kereskedő felhatalmazott személyen keresztül végzi, aki a Vásárlónak átadja a rendelést. Ha a Vásárló nem érte el a 18 évet, vagy nem igazolja be, vagy elutasítja, hogy igazolja a korát, a Kereskedő nem adja át a rendelést a Vásárlónak, és a vásárlási szerződés megszűnik.

XII. Információ a magatartási kódexekről

12.1. A 102/2014 Z. z. törvény 3. § (1) bekezdés n) pontja értelmében a Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat arról, hogy nincsenek olyan speciális vonatkozó magatartási kódexek, amelyeket a Kereskedő kötelezettségvállalással követ, amelyek meghatározzák a Kereskedő magatartását egy vagy több különleges üzleti gyakorlatra vagy üzleti ágazatra vonatkozóan, ha ezeket nem állapították meg törvény vagy más jogszabály vagy az állami szervek intézkedései, amelyeket a Kereskedő kötelezettségvállalással követ, és arról, hogy hogyan ismerkedhet meg a fogyasztó ezekkel, vagy hogyan szerezheti meg azok szövegét.

XIII. Zárási rendelkezések

13.1. A Kereskedő fenntartja a jogot az Általános Szerződési Feltételek módosítására. Az Általános Szerződési Feltételek módosításáról szóló írásbeli értesítési kötelezettségének eleget tesz azáltal, hogy azokat közzéteszi a Kereskedő Webhelyén. Az Általános Szerződési Feltételek módosítását követően a Vásárló és a Kereskedő közötti viszony azon Általános Szerződési Feltételek szerint irányul, amelyek érvényesek és hatályosak voltak a Vásárlási Szerződés megkötésekor, egészen annak megszűnéséig.

13.2. Ezek az Általános Szerződési Feltételek elválaszthatatlan részét képezik jelen Reklamációs Rendnek és az Adatvédelmi Szabályzatnak és tájékoztatásnak ennek a Webhelynek. A Reklamációs Rend és az Adatvédelmi Szabályzat és tájékoztatás dokumentumai közzétételre kerültek a Kereskedő Webhelyén.

13.3. Ezek az Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésüket és hatályukat megteszik a Kereskedő Webhelyén 2024. február 12-én

Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hunemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hut-tiv@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu